piątek, 16 grudnia 2016

Kanban

METODA KANBAN

Metoda Kanban została sformułowana przez Davida J. Andersona jako podejście do narastających, ewolucyjnych zmian w procesach i systemach organizacji. Wykorzystuje ciągniony system produkcji z ograniczeniem pracy w toku, jako mechanizm zapobiegający problemom w działaniu systemów (lub procesów) i pobudzający współpracę nad ciągłym doskonaleniem systemu. Jednym z przykładów takiego systemu ciągnionego jest system Kanban, który został nazwany od tego popularnego systemu.

Metoda Kanban ma swoje korzenie w następujących podstawowych zasadach:

  • Zacznij od wiedzy, którą posiadasz- metoda Kanban nie zaleca specyficznego zestawu ról lub kroków procesu. Metoda Kanban rozpoczyna się posiadanymi przez Ciebie rolami i procesami, i pobudza stałą, narastającą i ewolucyjną zmianę w Twoim systemie. Metoda Kanban to metoda zarządzania zmianami i różni się od procesu tworzenia oprogramowania i zarządzania projektem Kanban.
  • Zgódź się na podążanie za narastającą, ewolucyjną zmianą - organizacja (lub zespół) musi zgodzić się, że ciągła, narastająca i ewolucyjna zmiana jest sposobem na ulepszanie systemów i uczynienia ich stałymi. Ogromne zmiany mogą wydawać się skuteczniejsze, ale maja wyższy stopień porażki z powodu oporu i obaw w organizacji. Metoda Kanban zachęca do małych, stałych, narastających, ewolucyjnych zmian w Twoim obecnym systemie.
  • Szanuj obecny proces, role, obowiązki i tytuły - prawdopodobne jest, że obecnie organizacja posiada jakieś elementy, które działają w akceptowalny sposób i które są warte zachowania. Musimy również starać się pozbyć obaw w celu ułatwienia przyszłych zmian. Godząc się na poszanowanie obecnych ról, obowiązków i tytułów służbowych, eliminujemy początkowe obawy. To powinno umożliwić nam zdobycie szerszego wsparcia dla naszej inicjatywy Kanban. Możliwe, że porównanie Kanban z jakimś innym alternatywnym, bardziej popularnym podejściem, które prowadziłoby do zmian w tytułach, rolach, obowiązkach i hurtowego usunięcia jakichś pozycji, pomoże jednostkom zrealizować korzyści.
  • Przywództwo na wszystkich poziomach - powinno się zachęcać do działań przywódczych na wszystkich poziomach w organizacji, od indywidualnych uczestników do wyższego kierownictwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz